21. Verantwoording

We hopen dat deze jongereneditie een bemoediging mag zijn voor degenen die in wanhoop leven omdat zij denken niet uitverkoren te zijn. Ook hopen we dat deze jongereneditie voor degenen die menen dat zij zelf niets kunnen of hoeven doen, en passief afwachten totdat God hen bekeert, een aanmoediging zal zijn om niet lijdelijk af te blijven wachten of onverschillig te blijven.

In deze jongereneditie leggen we de nadruk op de verantwoordelijkheid die wij mensen hebben en die God bij ons neerlegt: "Bekeert u en gelooft het Evangelie" (Markus 1:15b).

Omdat de visie op de uitverkiezing vaak een hindernis is om tot de Heere Jezus te komen, willen we jou uitnodigen en aanmoedigen om zelf te gaan onderzoeken wat hierover in de Bijbel staat. We hopen en bidden dat deze jongereneditie daarbij voor jou tot zegen zal zijn en jou zal helpen om de waarheid van het Evangelie te ontdekken; “Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een iegelijk die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe” (Johannes 3:16).

Deze jongereneditie is niet geschreven vanuit een kritische of betweterige houding, maar met liefde en bewogenheid (2 Korinthe 5:14,20).

Oorspronkelijk is deze jongereneditie geschreven voor jongeren, maar later bleek dat deze ook graag gelezen wordt door volwassenen. Deze jongereneditie is daarom niet alleen bedoeld voor jongeren, maar ook voor volwassenen.

Alle Bijbelteksten in dit boekje zijn geciteerd uit de Statenvertaling.

Van deze jongereneditie zijn ook (gratis) brochures verkrijgbaar.

In deze jongereneditie staan voorbeelden uit het dagelijks leven en illustraties  om een en ander te verduidelijken. Deze voorbeelden kloppen soms niet op alle punten met de geestelijke betekenis ervan, maar we proberen hiermee bepaalde onderwerpen wat eenvoudiger uit te leggen.

Als je vragen hebt over deze jongereneditie, dan kun je deze mailen naar: vragen@benikweluitverkoren.nl

Als je meer wilt weten over het thema uitverkiezing, dan kun je ook de uitgebreidere Bijbelstudie ‘Ben ik wel uitverkoren?’ lezen. Deze kun je downloaden vanaf deze website, pagina 'Brochures'. Van de Bijbelstudie zijn ook (gratis) brochures verkrijgbaar.

Vanaf de pagina 'Brochures' kun je de Bijbelstudie en de jongereneditie ook downloaden in diverse andere talen, waaronder de Engelstalige Bijbelstudie ‘What if I am not chosen?’ en de Engelstalige youth edition ‘What if I’m not chosen?’ met Bijbelteksten uit de King James Version. Hiervan zijn ook (gratis) brochures beschikbaar

De jongereneditie en de Bijbelstudiebrochure kun jook downloaden via ons Telegram-kanaal t.me/benikweluitverkoren. Hieronder kun je de QR-code scannen: 

 


 

Copyright
De tekst van deze website mag vrij gedownload en gekopieerd worden om door te geven aan anderen, mits deze ongewijzigd wordt overgenomen, met vermelding van deze website.